И зпълнителният директор Хакан Самуелсон, говорещ преди няколко години как ще направи Volvo изцяло електрически бранд до края на 2030 г., сега обърна плочата.
В интервю за Automotive news той казва, че Volvo трябва да продължи да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене до края на следващото десетилетие, за да е в крак със световното търсене.
Въпросното „второ поколение хибриди“ реално е EREV, т.е. електрически автомобил с удължител на пробега. Въпросният „удължител на пробега“ е двигател с вътрешно горене, който играе ролята на генератор на електричество, който зарежда високоволтовата батерия по време на движение.
Автомобилът реално функционира като EV, задвижването на колелата идва от електромотори, зареждащи се от батерия, а тя от своя страна (освен от контакта) се зарежда чрез работата на ДВГ-то, което няма връзка с колелата.
По този начин се елиминира притесненията на хората за ограничения пробег на електромобилите. Въпросната EREV технология се разработва основно в Швеция, но този тип автомобили ще се предназначени предимно за САЩ, където и ще се произвеждат съответните модели. Иначе там подобни аналози имат Hyundai, Nissan, Scout Motors и Ford.
Към момента Volvo не разкриват никакви технически подробности за своите EREV. Тук може да споменем, че Lynk & Co, компания, която е под шапката на Geely Group (също като Volvo), има модел с батерия 52,4 kWh и системна мощност 845 к.с., който може да измине над 1600 км с едно зареждане на батерията и резервоара за бензин. Това не означава, че и Volvo ще тръгне по същия път, но технологията я има, така че нищо не е изключено.
